Балабақшадағы рухани-адамгершілік тәрбие
Балабақшадағы рухани-адамгершілік тәрбие баланы кешенді тәрбиелеудің ажырамас бөлігі болып табылады, ұлттық мәдениетті жаңғыртудың қажетті шарты; балабақшадағы рухани-адамгершілік тәрбиенің жаңа сапалы деңгейі оның мазмұнын балалардың күнделікті өміріне, балалардың барлық түрлеріне және мектепке дейінгі білім берудің дәстүрлі әдістеріне интеграциялау болып табылады.
Балалық - бұл адамның барлық күштерін, ақыл-ойы мен физикалық дамуын, әлем туралы білім алуды, адамгершілік қабілеттерін қалыптастыруды және әдеттерді қалыптастырудың уақыты. Мектепке дейінгі жаста адамгершілік тәжірибе жинақталған және рухани өмірге үндеу бар. Баланың өмір сүрудің алғашқы жылдарынан жүйелі түрде рухани-адамгершілік тәрбиесі оның тиісті әлеуметтік дамуын және тұлғаның үйлесімді қалыптасуын қамтамасыз етеді.
Білім берудің мақсаты:
Рухани-адамгершілік қасиеттерінің негізін белсенді өмір салтымен, кемелділік пен басқа адамдармен үйлесімді қарым-қатынас жасау мүмкіндігі.
Балаларды мейірімділік, мейірімділік, қылмысты кешіру қабілеті, мұқтаждарға көмектесу, төзімді, барлық адамдармен қарым-қатынаста бейбітшілік.
Өзгелерге сөзбе-сөз емес, іс жүзінде зұлымдықтан, қызғаныштан - өздеріңіздің барлығыңызға қанағат етіңіз, кешірім сұраңыз, адалдықпен әрекет етіңіз, өзіне сенбейтін нәрселерді ешқашан жасамаңыз.
Таза болуды, тазалықты сақтап қалуға шақырыңыз.
Православие білімін қызығушылығын тудыру үшін тәрбиешілер мен ата-аналар, осылайша рухани жетілдіруге және ұлттық мәдениетті білуге жол ашты.
Тапсырмалар:
Әртүрлі ұрпақты байланыстыратын патриоттық сезімдерді тәрбиелеу.
Этикалық мінез-құлық пен өзін-өзі тәртіпке үйрету.
Көркемдік дәмді жақсарту, әр баланың шығармашылық әлеуетін дамыту.
Көркемдік және сөйлеу дағдыларын қалыптастыру, балалар сөздік қорын толтыру.
Рухани және моральдық сезімдерді дамыту, адам өміріндегі православиедің маңыздылығын анықтау, сүйіспеншілік, мейірімділік, адамгершілік, бірлік сияқты әрекет.
Отбасын балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесіне баулу, ата-аналарды православиелік педагогика мен психология негіздерімен таныстыру, отбасылық өмір салты туралы идеяларды қалыптастыру.
Рухани тұлғаны тәрбиелеу отбасының, білім беру мекемесінің және мемлекеттің күш-жігерімен ғана мүмкін. Заманауи білім беру проблемаларының бірі ұрпақтардың тарихи сабақтастығын қалыптастыру процесінде байқалмайды. Балалар өткен ғасырда өмір сүрген адамдардың үлгісіне еру мүмкіндігінен айырылып қалды, өткен ұрпақтардың қандай шындыққа тап болған қиындықтарды шешетінін білмейтін, олар маяк және жаратылыс көзі болып табылады.
Рухани және моральдық қасиеттерді дамытуға бағытталған әрекеттер, осы қызметтің ең әлсіз орны отбасы болып табылатынын көрсетеді. Көптеген ата-аналар мектепке дейінгі жастағы адамдарда әлеуметтік нормалар, моральдық талаптар және мінез-құлықтың үлгісі имитация арқылы үйренетінін білмейді. Сондықтан ата-аналарға, ең алдымен, отбасы өздерінің ата-бабаларының құрметті және құрметті рухани құндылықтары мен әдет-ғұрыптарын сақтауы және беруі және ата-аналарының балаларын тәрбиелеуге жауапты екенін түсінуге көмектесу керек.
Мәдени мұраға рухани және моральдық көзқарас қалыптастыру және оған жататындығы туралы жұмыстың ерекшелігі балаларды шаруа мәдениеті мен өмірімен таныстыру болып табылады. Шаруа өнері қазіргі заманғы баланың өміріне халық әні, ертегілері, эпосы кіреді, сондықтан оған жақын және түсінікті. Біздің балабақшамыздың мұғалімдері ата-аналарымен және мұражай қызметкерлерімен бірге балаларға халық шығармашылығының әртүрлі түрлерімен танысуға және олардың өнімді, ойын-сауық іс-әрекеттерінде өз көзқарастарын білуге көмектеседі. Баланы халық шығармашылығына тарту оның өткен ұрпақтарының материалдық құндылықтарына деген дәмін және құрметін дамытады.
Балабақшада рухани-адамгершілік тәрбие беру үшін маусымдық музыка мен ойын фестивальдерін өткізу керек: күзде - «жәрмеңке»; қыста - «Жаңа жыл», «Рождество», «Святки», «Отан қорғаушылар», «Масленица»; көктемде - «Біздің сүйіктілеріміз», «Құстар құдығы», «Пасха», «Ешкім де ұмытылмайды, ештеңе ұмытылмайды», «Қайың ағаштары» (Үшбірлік) деп аталады. Мектеп жасына дейінгі жастағы балалар ұлттық қолданбалы өнер объектілері жасалатын материалдар туралы түсінік алады. Мұғалімдер балаларды ойын-сауық ойын-сауық және басқа да заттар жасау процесіне тартады, олардың барысында балаларға көркем материалмен жұмыс жасау дағдылары мен өз қолдарымен адамдарға жағымды және пайдалы нәрселер жасау дағдылары беріледі. Бұл шығарма балаларды халықтық костюммен таныстырады. Бұл өте маңызды, себебі бұл ұрпақтардың үздіксіз байланысын көрсету және костюмдерді жасаудың халықтың рухани дәстүрлерімен байланысын қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.
5 жасқа дейінгі балалар ағаш кескіндемені кесіп тастайды және заманауи кірпіш үйін көреді. Олар үлкен әжемен және үйдің